Met de bezem door het ECD
‘Het ECD is onoverzichtelijk en niet voldoende gebruiksvriendelijk.’ Dat hoorden we vaker van medewerkers. Tijd om te onderzoeken hoe dat beter kan. Dat is gedaan door een werkgroep. Het in kaart brengen van de wensen en behoeften was eerste vereiste. Daarom zijn er gesprekken gevoerd met medewerkers uit het primaire proces. We hebben gekeken wat mensen echt nodig hebben om stappen te kunnen zetten in het systeem.
Tijdens het proces is allereerst gekeken of ons huidige systeem (Pluriform) kan voldoen aan de eisen, om het systeem in de ogen van de medewerkers gemakkelijker te maken. Dat is het geval, als we de nodige aanpassingen doorvoeren. En dat hebben we op een rijtje gezet.
We hebben toen een testomgeving gemaakt waarin medewerkers die hebben meegedacht over de wensen en behoeften, medewerkers van functioneel beheergroepen, teamleiders, digicoaches, trainers vakmanschap en het MT de nieuwe opzet konden uitproberen. En de reacties zijn positief! Het is nu veel overzichtelijker, er zijn minder knoppen en je hebt als medewerker minder last van de workflow. Voorheen kon je niet verder in het proces als je op een punt niet alles had afgerond. Dat is nu verleden tijd. Met deze nieuwe opzet kunnen we een kwaliteitsslag maken en de verslaglegging voor de cliënt nog verder verbeteren.
Medewerkers willen nog liever gisteren dan vandaag starten met dit vereenvoudigd ECD. We zetten er dus echt vaart achter. We gaan in één keer volledig live. Dus niet in stappen. Zodat medewerkers snel prettig kunnen werken met het vernieuwde ECD.